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主要キャストついに解禁!加藤勝役に、小野大輔決定!!

特報 映像 がYouTube公式チャンネルでも話題の映画[GANTZ:O]に、さらなるニュース!
出演・加藤勝役に人気声優の小野大輔が決定した!!
公開日が刻一刻と迫る中、期待値はさらに高まる!!
小野大輔インタビュー!!

加藤を自分が演じていいのか自信がありませんでした

強い正義感が災いし、地獄のような戦いに巻き込まれてしまう高校生・加藤。
その複雑な役どころを演じた小野大輔が、舞台裏での熱き"想い"を語る。
原作とも ひと味違う 映画版・加藤の魅力とは?

─漫画『GANTZ』にはどのような印象を持っていましたか?
小野:『変[HEN]』から引き続いて『GANTZ』も連載当時から読んでいました。
『GANTZ』もそうですし『変[HEN]』もそうですけど、奥先生の絵柄って美麗でエロいんですよね(笑)。
最初はそれを目当てに読んでいたんですけど、『GANTZ』は特にスタイリッシュな絵の中に生々しい血、肉、人間の泥臭く生々しい部分であったりが盛り込まれていてどんどん引き込まれていきました。

─思い切ったむごい描写も随所にありますね。

小野:そうなんです……、読んでる時は怖かったですよ(笑)。
でもそれをこれだけのクオリティーの作画で描いてくれるから、読んでいる方も痛みを伴いながら読み進めていくことになる。
それは『GANTZ』の重要なファクターなんじゃないかなあと改めて思いますね。
当時はどっぷりハマってました。

─そして今回新たなプロジェクトとしてはじまった『GANTZ:O』ですが、加藤役に決まった時のお気持ちはいかがでしたか?
小野:加藤って『GANTZ』の世界観の中でもヒーローなんですよね。
本当に完璧で男が惚れる男だと思うんです。
だから最初は……そんな加藤を自分が演じていいのか自信がありませんでした。
けれど収録でさとう総監督や川村監督たちに「等身大の高校生として恐怖や臆病な部分を出してほしい」とアドバイスをいただいたんです。
それで加藤=ヒーローというイメージを1回全部取っ払って「17歳の高校生」ということから改めて演じました。
そうすると加藤は単純な死への恐怖だけではなく、弟を想うがため「弟を残して死ぬこと」に対する強い恐怖がある、ということとかが見えてくるんですよね。
誰かのためにも「自分は今、死にたくない」と思う、そこに気づいて改めて好きになりました。

─大阪編をやるんだと聞いた時はどう思いましたか?
小野:大阪編がまだ映像化されていなかったのは意外でした。
しかもこのエピソードには本来の主人公である玄野君がいない。
つまり加藤の比重が大きくなると言うことなので、本当に気が引き締まりましたね。

─モーションキャプチャを使ったフォトリアル3DCG作品となりますが、実際の映像を見ながらのアフレコはいかがでしたか。
小野:そうですね。ほぼ絵が完成している状態でのアフレコでしたが、クオリティーが凄まじくて圧倒されました。
大阪の街並みは実写かと思うくらいですし、何よりキャラクターの動きは表情から息づかいまでそのまま生きているように入ってるんです。
さとう総監督たちと「これまでにない、新しいジャンルかも知れない」と話しましたね。
僕らの作業としても、アニメだけど吹き替えに近い、命のある役者さんにもうひとつ命を吹き込む作業だったので、息や脈拍、鼓動を強く感じられるフィルムになっているのかなと思います。

─一番気合いが入ったシーンは?
小野:もちろん全編においてすごい緊張感をもって臨みましたけど、クライマックスのあるシーンだけは、その日声が出なくなってもいいという気持ちで叫びました。
他のシーンは何度もトライ&エラーを繰り返して作っていったんですが、ここだけは1発、1回でOKになって。
すごく印象に残っています。

─ファンのみなさんへ、メッセージをお願いします。
小野:僕もファンとして待ち望んでいた大阪編の映像化です。
原作にあるストーリーを1本の映画にするために素晴らしい構成がなされていて、奥先生が原作で描いた心の動きであったり、哀しみ、感動が鮮明に伝わってくるような作品に仕上がりました。
ファンの方には絶対見ていただきたいです。期待していてください!

I lift the ban on the main cast at last! It is decided Daisuke Ono by Masaru Kato position!

A flash picture is further news with the YouTube formula channel in movie [GANTZ:O] of the topic!
Daisuke OnO of the voice actor popular among appearance, Masaru Kato positions was decided!!
The expectation increases more while a Pub. Date approaches every moment!! Daisuke Ono interview!!

High school student, Kato who the strong sense of justice that I was not confident of whether oneself may play Kato works, and is rolled up in a fight such as the hell.

Daisuke Ono who played the complicated suitable part talks about hot "thought" in the backstage.
What is charm of screen version, Kato who is something with the original?

─What kind of impression did you have toward comics "GANTZ?“
Ono: I read "GANTZ" continuously from "strange" [HEN] from serialization those days.
“GANTZ” Though so and "strange" [HEN] is so, the pattern of the depths teacher is erotic in attractiveness (laugh).
I read for it, and it was included vivid blood, meat, unrefined, vivid part so and of the human being in a particularly stylish picture, and "GANTZ" was drawn steadily first.

─There is the drastic cruel description everywhere.

Ono: Yes, it is.……When I read, I was scared (laugh).
But I may go on reading the reading because I describe it in drawing of all these quality while being painful.
I think whether it is not important factor of "GANTZ" some other time. It fitted in to the full in those days.

─And began as a project new this time; "GANTZ :" In O was it, how was the feeling when was decided on the part of Kato?
Ono: Kato is a hero in a view of the world of "GANTZ".
I think that It is really perfect, and a man is a man to love.
Therefore the beginning……I was not confident whether oneself might play such Kato.
However, I had advice when "I wanted you to start fear and a coward part as a life-sized high school student" to sugar general manager and Manager Kawamura by collecting.
So I all removed one time of image called the Kato = hero and played it from the thing called "the 17-year-old high school student" some other time.
Then Kato yearns for the younger brother as well as fear to simple death, but it is seen that I save It, and there is the strong fear for "leaving A younger brother, and dying".
I noticed there that thought, "oneself wanted tO die for nobody now" and came to like you some other time.

─When you heard that you did Osaka edition, how did you think?
Ono: It was unexpectedness that Osaka edition had not been yet picturized.
Besides, there is not kurono which is an original chief character in this episode.
In other words mind was really tightened because it was to say that specific gravity of Kato grew big.

─It became the photoreal 3DCG work using the motion capture, how was the postrecording while I watched a real picture?
Ono: Let me see. It was the postrecording in the state that a picture was completed, but quality was terrible and was almost overwhelmed.
As for thinking, the movement of the character enters above all that the cityscape of Osaka is a photograph taken on a spot to just live from an expression to breathing.
I told, "it might be an unprecedented new genre" with sugar general managers.
Though it is an animated cartoon as our work, I think whether it is on the film that breath and the pulse, beating are strongly felt because it was work to record other life on an actor with the life that is almost dubbing.

─The scene where I was fired up for most?
Ono: Of course only the scene with the climax cried with the feeling that a voice did not need to be over on that day though I went with great feeling of strain in the whole book.
Other scenes repeat try & error many times and made it, but OK only here at one, once.
I win through up to an impression very much.

─To fans, I would like a message.
Ono: It is picturization of the Osaka edition that I looked forward to as a fan.
Splendid constitution was accomplished to make the story in the original one movie and it was the movement of the heart that Mr.
depths pictured it in with the original and grieved and was finished in the work which an impression reached clearly.
I want you certainly to look towards the fan. Please expect It!